Sierpień 01 2014 01:38:34
Numer parafialnego konta bankowego

12 1050 1588 1000 0090 7045 6307

Czytania w tym tygodniu

Pokaż czytania na ten tydzień
News
Zmiany wakacyjne w funkcjonowaniu parafii

W czasie wakacji będą miały miejsce następujące zmiany w funkcjonowaniu parafii:

Od 6 lipca do końca sierpnia będzie obowiązywał wakacyjny porządek Mszy św. w niedzielę tj. o godz. 7.00, 8.30, 10.00 – suma, 11.30 i 17.00. Nabożeństwo niedzielne o godz. 16.00.

W czasie wakacji nie będzie Mszy św. szkolnej ani specjalnej Mszy św. niedzielnej dla dzieci.

Nie będzie również sobotniego popołudniowego nabożeństwa maryjnego.

Spowiedź przed Mszami św., a w sobotę od godz. 17.00-17.45.

Kancelaria parafialna będzie czynna wg następującego porządku: poniedziałek 16.00 – 17.30, wtorek 9.00 – 11.00, piątek 16.00 – 17.00.

· ksGrzegorz dnia czerwiec 29 2013 20:27:22 · Drukuj
Boże Ciało

Tradycyjną uroczystością w Kościele jest Boże Ciało. 19 czerwca po raz kolejny uświadomiliśmy sobie rolę jaką Jezus Chrystus obecny pod postaciami chleba i wina spełnia w naszym życiu. W ten dzień ulicami naszej dzielnicy przeszła procesją z Chrystusem obecnym w monstrancji. Po uroczystej Mszy świętej przeszliśmy ulicami Kruczkowskiego, Baczyńskiego, Łapkowskiego, Zamenhofa. Przy czterech ołtarzach była czytana Ewangelia o misterium Eucharystii. Serdecznie dziękujemy wspólnotom (Mił. Bożego, III Zakonowi, rodzinom i Wspólnocie Żywego Rózańca) za przygotowanie ołtarzy. Dziękujemy wszystkim którzy w różny sposób zaangażowali się w uświetnienie tej uroczystości.Zdjęcia tutaj

· ksGrzegorz dnia czerwiec 29 2014 19:07:56 · Drukuj
Rowerowa pielgrzymka do Sączowa

W sobotni poranek 22 czerwca 2014 r. 18 pielgrzymów udało się na rowerach do kościoła pw. Św. Jakuba Apostoła w Sączowie. W większości byli to nasi parafianie. Była też grupa z Bytomia Miechowic i Zabrza Rokitnicy. W tej wspólnocie było trzech księży: ks. Grzegorz, ks. Marek i ks. Szymon Zurek (przyszły misjonarz naszej diecezji).

Celem było odwiedzenie parafii w Sączowie. Sączów to miejscowość należąca do powiatu będzińskiego, leżąca w niewielkiej odległości od Lotniska w Pyrzowicach. W centrum miejscowości znajduje się prawdziwa perełka architektoniczna, kulturowa i religijna. Wizytówką Sączowa jest bowiem kościół św. Jakuba Apostoła, który stanowi siedzibę parafii sączowskiej od 1224 r. Sączowska świątynia posiada relikwie I stopnia patrona parafii św. Jakuba Apostoła.

Po przybyciu do Sączowa zostaliśmy przywitani przez ks. Proboszcza - Marka Sendala. Uczestniczyliśmy także w nabożeństwie do św. Jakuba. Wielkim przeżyciem było ucałowanie relikwii Patrona pielgrzymów. Krótką opowieść o historii kościoła w Sączowie i sączowskiej parafii przybliżyła pani Barbara Zarodkiewicz – Czapla.

Zwiedziliśmy także „Dom Świętego Jakuba” – schronisko dla pielgrzymów. Wspólnie też odpoczęliśmy przy poczęstunku na placu parafialnym.Zdjęcia tutaj.

· ksGrzegorz dnia czerwiec 25 2014 09:33:29 · Drukuj
Odpust parafialny

Tradycyjnie w dzień po uroczystości Zesłania Ducha świętego nasza parafia przeżywała dzień odpustu. Rozważaliśmy jaką rolę po raz kolejny spełnia Matka Boża wobec Kościoła. Kazanie w ten dzień wygłosił ksiądz Jan Bujak, proboszcz parafii św. Marcina Biskupa w Lipowej. O godzinie 10.00 odbyła się Eucharystia z udzielaniem sakramentu namaszczenia chorych. Po niej w nowo otwartym pomieszczeniu pod salkami katechetycznymi miała miejsce kawa i ciasto dla ludzi starszych.Zdjęcia tutaj.
· ksGrzegorz dnia czerwiec 20 2014 11:10:18
0 komentarzy · 122 czytań · Drukuj
Msza święta dziękczynna w rocznicę powstania Helenki

25 maja o godzinie 9.30 odbyła się uroczysta Msza św. dziękczynna w 85 rocznicę powstania dzielnicy Helenka. Razem z księdzem biskupem Gerardem Kuszem dziękowaliśmy za różne łaski, którymi nieustannie obdarza nas Pan Bóg. Prosiliśmy o potrzebne dary dla każdego mieszkańca naszej dzielnicy.Zdjęcia tutaj.
· ksGrzegorz dnia czerwiec 04 2014 08:44:52 · Drukuj
Pielgrzymka rowerowa do Sączowa

Nasza parafia organizuje w sobotę 21 czerwca pielgrzymkę do Sączowa. Znajduje się tam kościół św. Jakuba Apostoła. Przez to miejsce biegnie też tradycyjny szlak Via Regia łączący Korczowę i Zgorzelec.

Plan pielgrzymki:

8.30 - wyjazd sprzed kościoła

11.00 - Nabożeństwo w Sączowie. Powiedzenie o świątyni, ucałowanie relikwii św. Jakuba

Czas na kawę, ciasto, spotkanie braterskie przy stole

O godz. 13.00 powrót do domu

Cena pielgrzymki: 10 zł (poczęstunek oraz ofiara na rozbudowę "Domu św. Jakuba" w Sączowie)

Serdecznie zapraszamy!!!

· ksGrzegorz dnia maj 31 2014 19:29:18 · Drukuj
Koncert Filharmonii Zabrzańskiej

W niedzielę 25 maja odbyło się w naszym kościele szczególne wydarzenie. Byliśmy świadkami koncertu Filharmonii Zabrzańskiej. Nasza świątynia wypełniła się pięknym brzmieniem orkiestry i tenora. Koncert ten uświetnił obchody 85 rocznicy powstania dzielnicy Helenka. Wśród wielu gości była także obecna prezydent miasta Zabrze, pani Małgorzata Mańka-Szulik. Po zakończonym koncercie odwdzięczyliśmy się Filharmonii Zabrzańskiej gromkimi brawami. Serdecznie dziękujemy muzykom za ich talent, poświęcenie czasu i przybycie, by zagrać na cześć Pana. Mamy nadzieję, żę jeszcze zawitają w progi naszej świątyni.Zdjęcia tutaj